J'vais acheter une Taycan.

par jon8

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jon8
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25 oct. 2019, 20:27

Bin non bin non, click bait click bait :crying:

Sans blague, les reviews commencent à sortir et ce type là explique EXACTEMENT ce que je pensais que ça allait être:



Il dit tout. Bien au delà des chiffres et 0-60mph stuff pour épater la gallerie, il parle des vrais facteurs qui font d'une voiture un véhicule que l'on aime.

Là, j'ai vraiment vraiment le goût d'en essayer une, Taycan.
Étonnament, elle parait vraiment mieux que je pensais aussi. Le design des lumières avant et arrière mais surtout devant est vraiment cool. Et le derrière à une shape de 911 plus que Panamera, ce qui est encore mieux. Vraiment une belle bagnole.

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Tomahack
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26 oct. 2019, 11:01

Porsche Taycan Turbo S

vs

Tesla P100D + Porsche Macan GTS + petit trip en Europe ( 6000$)

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jon8
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26 oct. 2019, 13:50

Tu as regardé la vidéo au complet? Et ta seule réplique c'est le prix de la version Turbo S ? Really?? :think:


Le prix de détail de toutes les Turbo S de tous les véhicules Porsche est toujours trop élevé, c'est connu. Mais c'est une bonne stratégie d'affaire de commencer par sortir ces modèles.

...sauf que la 4S est en vente, et la de base s'en vient. Sans parler de la Boxster/Cayman next gen EV


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jon8
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26 oct. 2019, 13:54

https://www.moniteurautomobile.be/actu- ... apide.html




BOOM! bich

;)


Taycan devant
Apparemment, la Taycan se montre plus performante que la Model S. Si on en croit les mesures de Car benchmarks, la berline électrique allemande exécute le 0-100 km/h en 2,66 s contre 2,87 s à la Model S. Bon, bon… Si on détaille la mesure d’accélération, la Taycan demande donc 2,66 s pour passer 100 km/h, 8,65 s pour atteindre les 200 km/h et 13,52 s pour le seuil des 250 km/h. De son côté, la Model S aligne les valeurs suivantes : 2,87 s, 11,27 s et 22,3 s (soit à vitesse maxi, une différence de 9 secondes tout de même.

En comportement aussi
Et manifestement, la chaîne Youtube a également testé le comportement des voitures. Et c’est une fois de plus la Taycan qui s’impose. Bravo à Porsche donc, même s’il ne faut pas oublier que la Model S est déjà vieille de 7 ans ! À relativiser donc…


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jon8
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26 oct. 2019, 13:56

en plus le conducteur de la Tesla a triché il est parti une bonne demi seconde d'avance :rolling:


pis tu vois dans le mini slalom comment la Tesla tangue en comparaison avec la Taycan, qui bouge comme ...une Porsche !

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jon8
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26 oct. 2019, 14:08

Le two-speed gearbox et le 800v est clairement un avantage technologique majeur.

mais ce qui retient mon attention c'est surtout le gearbox:


https://www.wired.com/story/electric-ca ... n-gearbox/


Porsche gave their all-new, all-electric Taycan a two-speed gearbox. And while that feature is unlikely to grace any headlines, it represents a potentially major shift for the electric car market.

Apart from the Taycan, every production EV uses a single-speed transmission, and gets along just fine. Internal combustion engines need a bunch of gears because they have a narrow RPM window within which they can operate efficiently. For electric motors, that window is much wider, so a single-speed works for both low-end acceleration and highway driving. It does require some compromise, and so EV makers favor low-end acceleration over Autobahn-worthy top speeds.

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jon8
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26 oct. 2019, 14:16

"More impressive on the highway, though, is that the Taycan Turbo proved remarkably eager at any speed. Most EVs accelerate quickly between lights around town, but get up to highway speed and suddenly they don't feel so lively. That's not the case with Taycan, which surges forward with aplomb given any opportunity. That two-speed transmission, it seems, pays off."

-- Tim Stevens, Roadshow by CNET
It's the amount of power that is astonishing. Off-the-line acceleration, midrange acceleration, top speed -- all wonderful. Cruising along at say, 85 mph, I stand on the accelerator and bolt to triple-digit speeds effortlessly and immediately. Brutal, violent, pick your adjective.

"The Taycan is more than just straight-line fun, though. It carves through corners like a, well, like a Porsche. The car weighs around 5,120 pounds, or about as much as a loaded Cayenne, but the weight is mounted low enough to make the Taycan have the lowest center of gravity of any vehicle Porsche has built. Driving it at what I think is a pretty good clip, it never wavers. After two and half hours of really rapid motoring I still have 35 percent battery left. It's all so effortless. In fact, I think I'm pushing it pretty hard until that night at dinner I tell the Porsche engineers how fast I was going through various corners. They just laugh. 'You aren't pushing the car nearly hard enough!' These guys certainly have confidence in this car."

-- Wes Raynal, Autoweek
"The first thing that strikes you from behind the wheel is the naturalness of the controls. From the intuitive feedback transmitted through the steering wheel to the reassuring pressure of the brake pedal as it provokes deceleration, there's a surprisingly analog feel to this definitively digital car.

"Powered by a 93.4-kilowatt-hour battery that motivates two synchronous electric motors (one up front, the other driving a two-speed multi-plate clutch gearbox at the rear), the Taycan accelerates with an effortless forward motion that is easily and accurately modulated with the right pedal."

-- Basem Wasef, Motor1
"The Taycan's ancillary performance systems complement the high-speed powertrain well. The steering is up to Porsche's standards, which is to say that it's light and direct with just a few degrees of on-center before the Taycan darts into the direction that the driver intended. It's sharp and well weighted, dialing up more heft in Sport and Sport+ modes that felt on-point for the direction that we wanted.

"Same goes for the suspension and stupefying massive front rotors that measure 16.5-inches, which work in tandem to deliver a sports-car experience despite the team-bus weight.

"The suspension is firm but compliant, and wafts over big divots in pavement without crashing or wafting on the tall 20- or 21-inch tires. Part of that may be due to the optional PDCC and air suspension geometry. The other part? Tuning and, perhaps, magic."

-- Aaron Cole, Green Car Reports
"Like every electric vehicle, the Taycan is Teflon smooth and library quiet in its power delivery. Until you perform a launch-control start, that is. With the front and rear electric motors combining for a 2.5-second zap of 750 horsepower and 774 lb-ft of torque, the Taycan's launch is every bit as unhinged as a Tesla Model S's Ludicrous mode. The thrust will wrap your lungs around your spine and sink your lunch into your legs, and just as your mind is catching up with your body, the rear motor's two-speed transmission literally smacks you in the back of the head with an additional punch."

-- Eric Tingwall, Car and Driver

"The Porsche Taycan is, in a straight line, an absolute monster.

"The acceleration doesn't stop. Even at Autobahn speeds, banging the right pedal yields so much torque at the wheels that it really doesn't take a whole lot of road to get the Taycan up to its 161 mph top speed.

"Actually, we were able to get the car up to 166.5 mph, so it seems that Porsche's top speed number is a bit conservative."

-- David Tracy, Jalopnik
Kicking things to Sport or Sport Plus mode turns the Porsche into an electric animal, a steely-eyed Terminator. It utterly changes one's experience of passing slower cars, even compared with two-seat gasoline supercars, which still need a few beats to respond to throttle commands. In the Taycan, passing becomes more like teleporting: Other cars disappear, and you wake up in a new ZIP code, waiting for your physical molecules to pull themselves back together."

-- Lawrence Ulrich, Autoblog

Damn.

C'est pas mal unanime, on a affaire avec une réussite exceptionnelle de chez Porsche. Wow, je veux vraiiiiiment essayer ça. :shock:

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jon8
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26 oct. 2019, 14:40

Mon plus gros questionnement n'est même pas de savoir si je préfèrerais une Tesla v.s. une Porsche, c'est évident pour plein de raisons. Mais plutôt de savoir si vraiment une bagnole électrique me plairait.

Ch'suis pas le genre à faire ce genre de move pour des questions écolo (sorry Greta) mais le fait de me passer d'essence est un plus, quoique je roule pas assez dans une année pour que l'impact soit énorme. Mais ca pourrait changer.

Le gros plus pour moi c'est le torque disponible instantanément, qui viendrait enlever un irritant majeur pour mon style de conduite.

Mais sinon, c'est pas ma tout. Le reste c'est une liste de facteurs négatifs, ou neutres.

- Absence de sonorité du moteur
- Poids éléphantesque
- Attendre entre les recharges
- Autonomie et dispo des stations

Déjà en partant, le poids très élevé des EV combiné au manque de sonorité, ça élimine de facto toute notion de ''char sport'' dans mon esprit. Anyway, on oublie les racetracks ou presque. Mais bon, peut-être est-ce le temps de passer à autre chose aussi...

Ensuite, les recharges. Ca me gosse déjà avec mon cell, et c'est facile et rapide de recharger un cell.. Ce sera quoi avec une voiture? Quand tu pars en roadtrip? L'hiver? Stress de tomber en panne?

bref, je n'ai pas encore eu le coup de foudre pour l'univers des voitures électriques.

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26 oct. 2019, 15:36

Toujours drôle d'entendre ces français critiques de voiture :)







haha!

Et plus tôt dans la vidéo il se tape un sprint départ arrêté. Ce qui est étonnant c'est pas tant le zéro à 100, mais le fait qu'elle continue à pousser au même rythme jusqu'à 200 and beyond.

Méchante job d'aérodynamisne (Cx de 0,22 !!) combiné à la transmission double-gear, ca parait.

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Tomahack
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26 oct. 2019, 17:02

L'ère des fossiles se termine.

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jon8
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27 oct. 2019, 13:09

Tesla avec un parking complètement vide!

hahahahahah!

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Tomahack
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27 oct. 2019, 16:02

jon8 a écrit :
27 oct. 2019, 13:09
Tesla avec un parking complètement vide!

hahahahahah!
Ben oui elles sont toutes vendues!!